סדנת אנגלית מדוברת -
בסיס למדיניות ואינטרסים

את הידע והיכולות של התלמידים בתקשורת בין אישית והתחברות לאנשים חדשים

ייעודבתי ספר
אישורהתכנית בליווי משרד החינוך

רקע על הסדנה

את הידע והיכולות של התלמידים בתקשורת בין אישית והתחברות לאנשים חדשים

הסדנה הדיפלומטית של ה"אי הבודד" מתמקדת תרגול של כישורי שכנוע והבעת עמדה, ועובדת גם על צד הפרזנטציה, בנוסף לכישורי עבודה בקבוצה.

כחלק מהפעילות, התלמידים יתמודדו עם דיונים אינטראקטיביים בינם לבין עצמם, מערבים הפעלה עצמית בנוסף לפעילות בקבוצה.

התלמידים יצטרכו להגיע ל"רשימה כיתתית" של פריטים אותם יסכימו לקחת לאי בודד, שהיא התוצר של העבודה וההסכמות ביניהם. 

 

איך זה עובד?

את הידע והיכולות של התלמידים בתקשורת בין אישית והתחברות לאנשים חדשים

עבור סדנה פיזית בכיתה, נדרשים עיפרוןעט ונייר עבור כל תלמיד. הכיתה צריכה להיות מסודרת בחצי עיגול. עבור סדנה בזום, כל קבוצה תצטרף מחשב, המחובר למקרן, מסך, רמקולים ומצלמה הפונה אל הכיתה עבור המדריך אשר יתחבר אל הקבוצה.

  1. הקדמה קצרה על הפעילות והמשמעות שלה תתחיל – דיון קצר על איך אנחנו יכולים לגרום לאחרים לקבל את ההצעות שלנו כחשובות ויעילות, ומהה כלי שכנוע והעברת מסר אפשריים.
  2. לאחר מכן, המדריך יעבור להפעלה אינטראקטיבית – כל תלמיד יכתוב את הרשימה שלו על נייר, קבוצה של 5 פריטים אותם ייקח לאי בודד אם היו נאלצים להישאר תקועים עליו.
  3. לאחר שהרשימות העצמאיות מוכנות, הכיתה תתארגן לצמדים, וכל צמד יאחד את הרשימות שלו לרשימה אחת.
  4. לאחר שחלוקה זו בוצעה, הכיתה תתחלק ל4 קבוצות, כשכל קבוצה תאחד את רשימותיה לרשימה אחת.
  5. לאחר שחלוקה זו בוצעה, הכיתה תתחלק לשתי קבוצות, כשכל קבוצה תאחד את רשימותיה לרשימה אחת.
  6. לבסוף, הכיתה כולה צריכה להתאחד ולגבש רשימה סופית מוסכמת עבור הכיתה כולה.

דיון ומסקנות הסדנה

את הידע והיכולות של התלמידים בתקשורת בין אישית והתחברות לאנשים חדשים

לאחר שהרשימה הסופית מוכנה, המדריך ינהל דיון קצר, וישאל כמה תלמידים נשארו עם 5 פריטים ברשימה הסופית שהופעיו גם ברשימה שלהם, כמה עם 4 פריטים, כמה עם 3 פריטים, כמה עם 2 פריטים, וכמה עם פריט בודד. הדיון ייסוב סביב השאלה "מדוע תלמידים מסוימים נשארו עם יותר פריטים מרשימתם המקורית ואחרים עם פחות?". 

מטרת הדיון היא להתמקד ולהבין את החשיבות של כישורי שכנוע והצגת עמדה בצורה בהירה ומובנת, בין אחד לשני. 

לסיכום, המדריך ינהל דיון קבוצתי אודות הדרך בה הדרך להשיג פריטים מהרשימה של התלמיד לרשימה הכיתתית, דומים לצורה בה מדינות מרחבי העולם מקדמות את האג'נדה שלהן – כבסיס לדיפלומטיה (ומשם בחזרה לכישורי דיפלומטיה בין אישיים).