רינת היא מומחית לאומנות העברת המסר, מיומנויות פרזנטציה אפקטיבית וסטוריטלינג. משנת 2007 עוזרת לחברות ולארגונים, למנהלים, לבעלי עסקים וליזמים לספר סיפור באופן מרתק, להעביר פרזנטציה בביטחון ולהיות דוברים אפקטיביים.

מנטורית ל-Pitch ב-Google Launchpad , 8200 Lift , StarTAU אקסלרטור היזמות של אוניברסיטת ת”א, מאיץ הגליל, מאיצי מעוף ולאחרונה הצטרפה ל- WeWork Labs.

בעברה רינת הייתה אלופת ישראל בדיבייט, יו”ר ליגת הדיבייט הישראל ושופטת בתחרויות דיבייט בינ”ל.

הרצאות

הנוסחה לפרזנטציה מנצחת

BECOME A PITCH MASTER!

היכולת להעביר מסר, לשכנע, לעמוד מול קהל ולהעביר פרזנטציה הינה אחת מהמיומנויות החשובות ביותר לכל אדם, בין אם הוא בעל עסק או שכיר. היכולת להתבטא בצורה בהירה, ברורה ומדויקת משפיעה רבות על יכולתנו להתקדם לעבר היעדים והמטרות שלנו.

טכניקת ה- PITCH MASTER היא נוסחה מוכחת של השפעה, שפותחה על בסיס ניסיון וידע שנצבר במהלך עשרות אלפי הרצאות מול קהל. הטכניקה מיועדת להניע את קהל היעד לפעולה, בין אם מדובר בפרזנטציה על במה, שכנוע מול מספר אנשים או תקשורת בינאישית.

הכלים להצלחה:

  • תבנית לפרזנטציה מנצחת: משפך שכנועי אפקטיבי להנעת קהל.
  • טקטיקות מדויקות לשכנע, לרתום, לסחוף את קהל היעד.
  • 8 שניות התהילה: כיצד ליצור פתיחה שיזכרו אותה.
  • כיצד ליצור חיבור רגשי שלכם עם הקהל מההתחלה.
  • לדבר אל הצרכים, האינטרסים והאתגרים של הקהל.
  • לרתק את הקהל לאורך כל הפרזנטציה.
  • כיצד יוצרים קריאה לפעולה שמניעה קהל.

העברת מסר ע"פ עקרונות המוח

BRAIN MESSAGING

מה הופך דוברים לדוברים אפקטיביים באמת?
מה שונה באופן שבו הם מתקשרים את המסר שלהם לשומעים? מדוע אנו זוכרים דווקא דוברים מסוימים ואחרים לא?

בהרצאה נבין איך המוח שלנו ושל השומעים אותנו פועל. כיצד אפשר לוודא שהמסר שלנו לא רק שיקלט אצל השומעים אלא שהם יזכרו אותו, ישנו את דרך הפעולה שלהם ואף יעבירו אותו הלאה.
בתוך ה-NeuroGym נלמד כיצד לדבר למוח של השומעים שלנו, לתפוס את תשומת הלב שלהם ולעקוף את המחסומים במוח.
נלמד Brian Hacks שיעזרו לחבר מסר שיישאר "דבוק" במוח של השומעים גם לאחר ההרצאה.

ההרצאה מבוססת על מחקרי המוח החדשניים ביותר, ועל מחקרי שיווק ושכנוע שנעשו ברחבי העולם ומביאה את השיטות והטכניקות לעקוף את המחסומים שהמוח שלנו מציב כאשר מועבר אליו מסר.

הכלים להצלחה:

  • נבין איך המוח שלנו באמת עובד ומהם המנגנונים המפעילים אותו.
  • מהן המסננות שלא מאפשרות למסרים לעבור.
  • מהם כפתורי שכנוע שאם נדע להשתמש בהם נוכל לעקוף את המחסומים של המוח שלנו.

ליצור אימפקט על המשקיעים

SUPERCHARGE YOUR PITCH

מה הופך מצגת מיזם למצגת שמשקיעים רוצים לשמוע עוד ממנה? איך אפשר ליצור עניין, חיבור רגשי ואמינות תוך 3 דקות? כיצד יוצריםIMPACT  מול קהל היעד?

ישנם המון סוגי סיפורים שניתן לספר למשקיעים, מ"הלמה" נוצר המיזם, כיצד התחבר הצוות או הרגע בו נפלה תובנה אדירה ששינתה את הכול. זווית הסיפור היא הדרך בה נסביר את הידע באופן שיהדהד רגשית אצל הקהל.

באמצעות הסיפור ניקח את המשקיעים למסע, מתפיסת תשומת הלב שלהם, דרך הסבר על הבעיה, האתגרים, המוצר שלכם ככלי לפתרון, הייחודיות שעושה את כל ההבדל, וההזדמנות העסקית בשוק.

הכלים להצלחה:

  • מהם השקפים שכל מיזם חייב ב-PITCH  משקיעים.
  • פתיחה חזקה שתופסת את תשומת הלב.
  • One sentence pitch – אם אנו לא מדויקים במשפט הזה, סימן שאנו לא מדויקים במיזם שלנו.
  • איך מציגים את הבעיה שאנו פותרים באופן שיחבר את הקהל.
  • כיצד מציגים פתרון באופן שכל אחד יוכל להבין, ומה מבדל אותנו מול המתחרים שלנו בתחום.
  • מהי ההזדמנות בשוק העסקי, ואיך אנו ממוצבים בתוכו.

איך סיפורים יכולים לעזור לנו להתחבר לקהל היעד שלנו ולהניע לפעולה

BUSINESS STORYTELLING

אם אתם רוצים לתפוס את תשומת הלב של קהל היעד שלכם, נסו לספר סיפור.

למה סיפור?

לסיפורים יש קסם. אנשים לאורך ההיסטוריה סיפרו סיפורים סביב המדורה, העבירו מידע חשוב, מוסר השכל ואת התרבות כולה. ולכן, אנו מחווטים לזכור סיפורים, להכיל אותם, לזכור אותם ולהעביר אותם הלאה.

הכוח של הסיפור

בהרצאה נלמד איך המוח שלנו חושב על סיפורים, מהי התבנית האולטימטיבית לספר סיפור שאנשים יתחברו אליו. נלמד לתכנן אסטרטגיית סיפור – מיהו הגיבור, מהי הסיטואציה, מהם האתגרים שעומדים בפנינו, ואיך הכול יסתיים בסוף.

הכלים להצלחה:

  • מה הופך סיפור לסיפור טוב.
  • למה המוח שלנו מחווט לסיפורים, ואיך הם עיצבו את חיינו.
  • קריאייטיב מנצח: סיפורים שאי אפשר לשכוח.
  • איך יוצרים סטוריטלינג מעשי שמחבר אותנו רגשית לקהל.

תנו למספרים לספר את הסיפורים

DATA STORYTELLING

דאטה סטוריטלינג היא הדרך האפקטיבית ביותר לשתף מידע ולהניע לפעולה – לתקשר את התובנות שלנו באופן אפקטיבי, ולתת לדאטה שלנו קול.

היום, חברות וארגונים אוספים מידע בצורה אינסטרומנטלית. גרפים, סטטיסטיקות, טבלאות אקסל, מספרים למה מה קורה, אבל הם לא מספרים לנו למה. אנחנו כאנשים מחווטים לקבל ולהעביר מידע בצורה של סיפורים, אבל פחות טובים בלזכור מספרים, ויותר גרועים בלהעביר אותם הלאה.

ולכן, כדי להפוך את המידע שלנו לאפקטיבי, עלינו להפוך אותו לצורה של סיפור. דאטה סטוריטלינג היא מתודולוגית תקשורת מידע, המותאמת לקהל יעד ספציפי, עם נרטיב מעניין ותופס תשומת לב. היא המרכז בין ויזואליזציה, נרטיב והמידע.

הכלים להצלחה:

  • הבנה של הקונטקסט
  • בחירה של ויז'ואל אפקטיבי
  • להסיר את העומס
  • עקרונות לתפיסת תשומת לב
  • לספר את הסיפור שלנו

איך להציג בהצלחה באונליין

למרות שחלק גדול מהעולם עובד מהבית, עובדים ממשיכים לקיים פגישות, דיונים, מו"מ ופרזנטציות. החיים לא מפסיקים, ועסקים בכל העולם, עשו "שיפט" לעבודה אונליין. הרי אנחנו עדיין צריכים לעדכן עובדים, צריכים לעניין ולזכות בלקוחות ולקבל החלטות.

אפליקציות המפגשים אונליין החליפו את הפגישות הקטנות ואת הדיונים הפנימיים, אבל מה קורה כאשר אנחנו צריכים לעשות פרזנטציות? איך עובדות מצגות כאשר אין מישהו להציג בפניו? או איך אנחנו יכולים להפוך את המשרד או הבית שלנו ל"במה" אפקטיבית?

מטרת הוובינר

  • להעניק כלים פרקטיים למשתתפי הוובינר לאיך להציג בהצלחה באונליין

הכלים להצלחה:

  • CHALLENGES – מהם האתגרים העומדים מולנו כאשר אנחנו באים להעביר פרזנטציה באונליין?
  • BASIC SETUP – איך להקים את סביבת העבודה שלנו בבית או במשרד כך שתתאים לפרזנטציה אונליין.
  • CONTENTאנחנו חייבים לדבר ברור, ישר ולעניין כאשר אנו מתקשרים באונליין. 3 טכניקות להעברת מסר מהיר ומדויק.
  • NEW WAY OF PRESENTING – עקרונות לעיצוב מצגות ברורות, לא עמוסות ומעניינות.
  • ME THE SPEAKER – טיפים וטכניקות לשפת גוף אפקטיבית באונליין.
  • ENGAGMENT – כיצד ליצור מעורבות בפרזנטציה ובפגישה.

לייצר אימפקט על במה

CHARISMA ON STAGE

תקשורת בלתי מילולית מהווה חלק ניכר מהמסר המועבר בתקשורת בין בני אדם. לכן, שליטה בסימנים ובמסרים ששפת הגוף משדרת, משמעה שליטה במסר. שימוש מודע ומושכל בשפת הגוף הינה מיומנות נרכשת, המקלה על השכנוע, העברת המסר ובעיקר בחיזוק האמינות של הדובר.

בהרצאה נכיר את יסודות התקשורת הבלתי מילולית, את האופן שבו היא משפיעה עלינו ועל הקהל המקשיב לנו, ונגלה את הדרכים לנתח את המסרים הבלתי מילוליים של אחרים. נבין כיצד להגביר את ריכוז הקהל, באיזה אופן יש לשדר סמכותיות ונלמד כיצד לקלוט את מידת ההקשבה וההסכמה של הקהל בזמן אמת.

הכלים להצלחה:

  • שפת גוף אמינה, מחברת ומשכנעת.
  • ראפור: טכניקות ליצירת חיבור וכימיה מיידית עם הקהל.
  • שימוש בקשר עין ליצירת חיבור, אמינות ומעורבות.
  • איך הבעות פנים יכולות לשנות את האנרגיה של הקהל ועד כמה הן משפיעות על השכנוע.
  • להשתמש בקול כדי לעניין, לרתק ולעורר רגש.
  • 3 העקרונות לתנועות ידיים אפקטיביות.
  • יציבה והליכה: מהי יציבה בטוחה וכיצד ניתן להשתמש בכל חלקי הבמה לחיזוק המסר

לדבר כמו הדוברים והדוברות של TED

TALK LIKE TED

אנשים צמאים לידע, להשראה, להעצמה, מחפשים רעיונות חדשים ותיאוריות מרתקות ואנשים מרגשים שניצחו את כל הסיכויים. הרצאות TED הפכו מזמן לשם דבר, בזכות ההנגשה שלהן לעשרות אלפי אנשים בכל רחבי העולם של "רעיונות ששווים לחלוק אותם". הרצאות אפקטיביות, מלמדות, מרתקות היוצרות אימפקט גדול על המאזינים והצופים בהן.

הכלים להצלחה:

  • מציאת הרעיון המושלם להרצאת TED
  • בניית סיפור: הרצאות TED מוצלחות הן הרצאות שמספרות סיפור מפתיע, מרגש, מצחיק ומחדש.
  • פתיחה עם אימפקט: 8 שניות של תהילה.
  •  WOW MOMENT: יצירת רגע מפתח אשר יחבר את הקהל אלינו
  • איך הופכים נתונים, עובדות ומחקרים למשהו שקהל ירצה לשמוע עליו.
  • טכניקות להפוך את ההרצאה שלנו לזכירה, מעניינת, כזאת שידברו עליה גם לאחר שהיא הסתיימה.

ליצור רשת קשרים אפקטיבית

NETWORKING

המשמעות האמיתית של נטוורקינג היא יצירת הזדמנות, הזדמנות שאחרת לא הייתה נקרת בדרכנו.

נטוורקינג היא דרך חיים, היא הרצון שלנו להכיר אנשים חדשים, במטרה לעזור להם, ולהכיר אותם. בדיוק ההפך ממה שאנשים חושבים, זוהי חקלאות ולא צייד.

הרעיון אומנם פשוט, אך היישום שלו מורכב. נטוורקינג זוהי עבודה ורשת הקשרים אינה נוצרת מעצמה. עלינו ליצור את ההזדמנויות, להפוך אותו לחלק מאורח חיינו ולחלק אינטגראלי מההתנהלות שלנו. ולכן השאלה היא איך יוצרים רשת קשרים אפקטיבית? איך הופכים כל אינטראקציה בין אישית להזדמנות לנטוורקינג? איך עושים נטוורקינג שעובד?

 

הכלים להצלחה:

  • מהו נטוורקינג אפקטיבי והתודעה שמתלווה אליו
  • איך להתגבר על הפחד מנטוורקינג: הפחד מלגשת לאנשים חדשים, על הפחד מדחייה ומחוסר עניין.
  • מינגלינג: להבחין מתי אנשים פנויים לתקשורת, לשיחה, לקשר ומתי לא.
  • עקרונות סמול טוק: 5 השלבים לסמול טוק שאנשים זוכרים, מתעניינים, מחברים אליו ורוצים להמשיך את השיחה.
  • הסוד להצגה עצמית אפקטיביתפיצ' המעלית שכל אחד ואחת צריכים: איך יוצרים הצגה עצמית זכירה, כזאת שיוצרת סקרנות, רצון להתחבר ומעל לכול מצליחה  ליצור שיתופי פעולה.

אומנות השיחה

איך עוברים מסמול טוק לביג טוק

רוב האנשים חושבים כי שיחת החולין היא "משהו" שצריכים אותו, ויש לעבור אותו כדי "להגיע לדברים החשובים באמת". אך האמת מאד רחוקה מכך. הסמול טוק הוא בעצם "ביג טוק", דקות בודדות בו נקבעות החלטות מרחיקות לכת באם האם לסמוך עלינו, האם אנחנו אמינים והאם להמשיך איתנו את קשר ולשתף עימנו פעולה.

בהרצאה/סדנה נלמד כיצד להפוך את "הביג טוק" לכלי להצלחה בחיים שלנו, בבניית העסק, באירועי נטוורקינג, בעבודה, במו"מ, במיתוג אישי ועוד.

 

הכלים להצלחה:

  • מדוע אנחנו מפחדים לפגוש אנשים חדשים ולהציג את עצמנו? ואיך מתגברים על הפחד הזה?
  • איך יוצרים רושם ראשוני חיובי? ולמה זה חשוב מזווית ראייה הישרדותית.
  • כיצד הופכים שיחה מזדמנת להתחלה של מערכת יחסים משמעותית?
  • עקרונות "הביג טוק": 5 השלבים לסמול טוק שאנשים זוכרים, מתעניינים, מחברים אליו ורוצים להמשיך את השיחה.
  • איך הופכים למאסטרים בשאילת שאלות
  • מהי הקשבה אקטיבית ואיך הופכים למקשיבים שאנשים רוצים לדבר איתם.

אסטרטגיות תקשורת לפי סוגי טיפוסים

PERSONALITY TALK

מדוע ישנם אנשים איתם אנו "משדרים על אותו הגל", ומאידך אנשים אחרים איתם אנו נתקלים ב"קצרי תקשורת", חוסר הבנה ואי יכולת לתקשר? מדוע אותה הפנייה לאנשים מסוימים עובדת ואנשים אחרים מתייחסים אליה באדישות?

הבעיה נובעת מכך שישנם סוגי טיפוסים שונים בעולמנו – אנו חושבים שונה, פועלים שונה ומתקשרים שונה. בשל כך נוצרים פערים בהעברת המסר, ואנשים לא תמיד מבינים אותנו או אנחנו אותם. מכאן נוצרים לעיתים חיכוכים, ריבים שנובעים מחוסר הבנה פשוטה.

הפתרון: ברגע שנבין כי קיימים מספר סוגי אישיות שונים בעולם, נוכל להצליח לאפיין אותם, להבין אותם, לראות את העולם מזווית הראייה שלהם, להעביר להם מסר מותאם.

מודל סוגי האישיות הוא כלי פרקטי להעברת המסר, והשפעתו על חיינו והדרך בה אנו רואים את העולם הינה עצומה.

הכלים להצלחה:

  • מהו סוג האישיות שלנו לפי מודל נאריס ומודל מייארס-בריגס.
  • טכניקות לזיהוי מהיר של אישיות הדובר מולנו ולהעברת מסר מתאימה לסוגי הטיפוסים.
  • אסטרטגיות לשכנוע, לשינוי מחשבה ולשיתוף פעולה.
  • תקשורת בינאישית מקרבת ומחברת.

חוקרת עתידים, ביולוגית ובעלת תואר שני במנהל עסקים. מרצה לארגונים וקהלים פרטיים בנושאי מדע, טכנולוגיות מתקדמות ועתידנות.

תקשורת מסכים הנו מיזם חברתי חינוכי, שמתמחה בהעברת סדנאות, הרצאות וליווי מקצועי ופרטני למערכת החינוך, לשוק העסקי והפרטי

נפתלי הילגר, מרצה, צלם גאוגרפי וחוקר תרבויות. צלם מערכת וכתב "מסע אחר".