ד"ר יואב קניאס – תקשורת מסכים הנו מיזם חברתי חינוכי, שמתמחה בהעברת סדנאות, הרצאות וליווי מקצועי ופרטני למערכת החינוך, לשוק העסקי והפרטי בנושא שימוש נבון במסכים (סמארטפון, רשתות חברתיות). תכני הפעילות מבוססים על מושגים וכלים ממחקר התקשורת והתנסויות היום יום שמונגשים לנוער, לסגלי חינוך, הורים, עובדים ומנהלים בארגונים והציבור הרחב.

לאחר כ15 שנה של עיסוק בתחומי התקשורת והמדיה השונים הן כעיתונאי ומנכ"ל עיתון והן כמנהל שיווק ופרסום פניתי למחקר של התקשורת. רציתי לחקור את ההשפעה של המדיה על החיים שלנו. במסגרת הדוקטורט, חקרתי את הקשר בין מדיה למיניו וגיליתי את המקום המרכזי של המדיה בייצור הידע שלנו, הזהות שלנו והתפיסות שלנו. בעקבות כך, אחרי כ10 שנים כמרצה לתקשורת באקדמיה (בחוגים לתקשורת במכללות ובאוניברסיטה הפתוחה), החלטתי להשתמש בידע ובכלים שרכשתי כדי לסייע לציבור התלמידים, אנשי החינוך והציבור הרחב להתנהל באופן נבון בעולם המדיה הדיגיטלית, הרשתות והסמארטפון.

כשתופעות כמו: שיימינג, בריונות, חרמות והפצת סרטונים מיניים ברשת שולטים במציאות של בני נוער וילדים. כשהורים לא יכולים לתקשר עם הילדים כי הם דבוקים לרשתות ומשחקי הרשת לשם כך, פיתחתי את שיטת Face not Fake שנועדה לשנות ולאזן את המקום שיש לניידים ולמסכים בסדר היום שלנו, ביחסים שלנו עם האנשים סביבנו, באופן בו אנחנו בונים את הזהות שלנו, מבטאים את הרגשות שלנו ומתנהגים ברשתות ובמציאות.

הרצאות

סדנת מדיה ויחסים בארגון

  • כמה פעמים נתקלתם בעובדים שעסוקים בנייד ולא מרוכזים במשימה?
  • האם קורים מקרים של סכסוכים בארגון, שנגרמו כתוצאה מתקשורת לקויה בווטס אפ?
  • התנהלות לא נכונה של עובדים בארגון ברשתות החברתיות משפיעה על המותג של העסק ומשליכה על המותג הארגוני וגם על הדימוי של העובד. תקשורת לקויה בווטס אפ פוגעת בתקשורת הפנימית ארגונית ופוגמת במוניטין של החברה.
  • בסדנה נייצר קוד התנהגות ארגוני ברשתות – נלמד לבחור בערוץ התקשורת שישרת בצורה המיטבית את העברת המסרים והיחסים בתוך הארגון בהתאם לסיטואציה. נכיר טכניקות לפרשנות נכונה של מסרים ויצירת שפה מכבדת,
    שמייצרת יעילות ואווירה נעימה בעבודה ומפחיתה חיכוכים. נלמד למנן ולאזן את השימוש בערוצי התקשורת השונים עם תקשורת בינאישית.
  • נגביר את אפקטיביות יום העבודה על ידי יצירת "אמנת נוכחות דיגיטלית", שקובעת גבולות וקודים של התנהלות

סדנת מיתוג ומוניטין ברשתות

האם פרופיל הרשת של העובדים בחברה מייצגים את המותג באופן נאמן?

בסדנה ניצור פרופיל רשת, שישקף את הזהות העצמית של העובד באופן שלא יפגע במוניטין הארגוני. נכיר את כללי המשחק בזירה הווירטואלית באמצעות דוגמאות מהרשת ונבחין בין דברים שניתן לחשוף ושאסור לחשוף, תוך שיתוף פעולה של המשתתפים בפרשנויות של המסרים.

  • איך יודעים מה לחשוף ברשת ולמה להיחשף? מה ההבדל בין תיעוד לשיתוף?
  • העובדים יישמו את עקרונות השיטה באמצעות בניית כרטיס ביקור דיגיטלי
  • לפרסונה הוויראלית שלהם עם טון, סגנון, מסר ממוקד והתקשרויות רצויות ומקדמות.

הסדנה כוללת תרגילים ומשימות חווייתיות, עבודה בקבוצות, פעילויות עם הנייד ובלעדיו, סרטונים.

התקשורת השקטה- בין מסכות למסכים – ה-הרצאה

הרצאה חווייתית לכל משתמשי המסכים

תקשורת טובה היא הבסיס לבניית יחסים יציבים עם האנשים סביבנו בעבודה, במשפחה ובין חברים. בעידן המסכים מעורבים בתקשורת זו טכנולוגיות רבות (רשתות, מסכים, אפליקציות), שהפכו את התקשורת לזמינה וקלה יותר, אבל גם יצרה לנו הרבה קשיים.

אם נלמד לבחור בערוץ התקשורת, שיישרת בצורה המיטבית את המסרים שלנו, נוכל לשמור על היחסים עם הסביבה שלנו, לפתח אותם ולצמוח מהם.

בהרצאה נלמד כלים להבחין בין שימוש יעיל בנייד לבין תלות שמבזבזת זמן ואנרגיה נכיר את שיטת FACE NOT FAKEלמינון ואיזון המעורבות ברשתות החברתיות וזמן המסך לטובת חיזוק היחסים הבינאישיים עם סביבתנו הקרובה.

נכיר כלים לעיצוב פרופיל ומוניטין רשת, שיפעל לטובתנו.

משך ההרצאה- כשעה ורבע

הסכנה השקטה – בין מסכות למסכים - הרצאה להורי מתבגרים

  • מדוע הילדה שלי מעלה סרטונים עם רמיזות מיניות בטיקטוק?
  • איך משחררים את הילד מהפורטנייט?
  • מדוע החליפו הרשתות החברתיות את הסמכות ההורית וכיצד נוכל לשנות זאת?

המסכים בבית מכתיבים במידה רבה את סדר היום והיחסים בינינו לבין ילדינו. הסמארטפון גם הפך למעין הורה שלישי שלא תמיד מתייעץ איתנו ההורים.

השהייה הרבה של ילדינו ברשתות החברתיות שינתה דרמטית את כישורי הביטוי והתקשורת הבינאישית שלהם, את מערכת היחסים שלנו איתם. המתבגרים חשופים למסרים פרסומיים ומניפולטיביים ודימויים מיניים, שמתפרצים למסכים ללא שום תיווך הורי וכופים על הילדים לגבש את זהותם העצמית והמינית ללא הכוונה. לכן, הרבה
פעמים הם חושבים ומתנהגים בדרך שאינה הולמת את גילם.

ההרצאה תציג את שיטת " "FACE OR FAKEלתקשורת מסכים נבונה, בטוחה ויעילה. נכיר כלים לאיזון ומינון המעורבות של הילדים ברשתות החברתיות שיסייעו להם לנתח מסרים בדרך של ביקורת בונה, להגן עליהם מפני סכנות ברשת ולהחזיר לכם ההורים את
הסמכות ההורית שתאפשר לכם תקשורת פתוחה של שיתוף בין כל בני המשפחה.

הרצאה חווייתית, מעוררת השראה ומחשבה משלבת דוגמאות, התנסויות וסרטונים.

משך ההרצאה- כשעה ורבע

האם המציאות היא סיפור תקשורתי?

מה מחבר בין תופעת ה" "FAKE NEWSשהפכה לכלי לקידום פוליטיקאים מובילים כדונאלד טראמפ ובנימין נתניהו לבין האייטמים שממלאים את הפיד שלנו ברשתות, לבין האופן שבו אנחנו מציגים את עצמנו ברשתות החברתיות לעולם?

בשני המקרים מדובר בדרכים שבהן תפיסת המציאות שלנו מתעצבת באמצעות המדיה. איך מה שאנחנו רואים, שומעים וקוראים בתקשורת משפיע על איך שאנחנו רואים את העולם?

באיזה אופן המדיה קובעת לנו אלו נושאים חשובים ואלו פחות? (קורונה או טילים על שדרות?)

ההרצאה תעורר דיון בשאלות אלו, תוך שימוש במושגים שמבהירים את אופן פעולת ערוצי המדיה השונים והמקום המרכזי שהם תופסים בחיינו.

חוקרת עתידים, ביולוגית ובעלת תואר שני במנהל עסקים. מרצה לארגונים וקהלים פרטיים בנושאי מדע, טכנולוגיות מתקדמות ועתידנות.

נפתלי הילגר, מרצה, צלם גאוגרפי וחוקר תרבויות. צלם מערכת וכתב "מסע אחר".

מומחית בתהליכי שינוי לתדמית אישית ועסקית, מרצה ומכשירה סטייליסטיות.